7-3. rész 7. haragpohár
Jelenések könyve 16.rész, (1-21.versszakok)
7 HARAGPOHÁR KITÖLTÉSE A FÖLDRE /ISTEN HARAGJÁNAK 7 POHARA/!!! + A
hívők, Isten szentjei, ekkor már nem lesznek a Földön, mert megtörténik az elragadtatás. + Ezután Jézus Krisztus /Názáreti/ visszatér a Földre mennyei seregével, leszámol ellenségeivel, megalapítja 1000 éves földi királyságát. + Az ezer év után, még a végső lázadásban résztvevő ellenségeit elpusztítja. + A Nagy Fehér trón, ítélete során, minden valaha élt, és élő embert, Jézus Krisztus, az ítélő bíró MEGÍTÉL : eldönti hogy ki élhet a Menny Királyságában, és ki az aki az örök kárhozat, és szenvedés helyére kerül! + A Föld mint ilyen nevezetű bolygó teljesen megszűnik. Majd egy a Földhöz hasonló területen, létrejön egy új életforma, amely már romolhatatlan, és örökre szól, ahol már a teremtőnk jelenlétében, élhetünk örökké!!!
E TÁJÉKOZTATÓ ANYAG, HÁTRALÉVŐ RÉSZEIBEN, MÉG EZEKRŐL IS OLVASHATTOK RÉSZLETESEBBEN! Vegyétek nagyon komolyan, mert minden beteljesül amit csak megírtak ISTEN PRÓFÉTÁI A BIBLIÁBAN a próféták minden beszéde beteljesül! + %-os arányban nézve ez: 100% !!! (Károli Gáspár, féle Biblia alapján).
A 7 HARAGPOHÁR, ÍTÉLETEI : 1.pohár (Jelenések 16/2), ítélet a földre: fekélyek az Antikrisztus imádóin. 2.pohár (Jelenések 16/3), ítélet a tengerekre: a víz vérré válik. 3.pohár (Jelenések 16/4-7), ítélet az édes vizekre: a víz vérré válik. 4.pohár (Jelenések 16/8-9), ítélet a Napra: következménye, a Nap perzseli a földet és az embereket. 5.pohár (Jelenések 16/10-11), ítélet az Antikrisztus királyságára: sötétség és fájdalom. 6.pohár (Jelenések 16/12-16) ítélet az Eufrátesz folyóra: armageddoni háború. 7.pohár (16/17-21) ítélet a levegőre: földrengés és jégeső.
1.HARAGPOHÁR: „Elment azért az első, és kiöntötte poharát a földre, és gonosz és ártalmas fekély támadt azokon az embereken, akiken a fenevad bélyege volt, és akik képmását imádták.” (Jelenések 16/2). + Az első pohár kitöltésével szörnyű ítélet sújt azokra, akik felvették a vadállat bélyegét, kezükre vagy homlokukra, itt ezt az embercsoportot érinti ez az ítélet. Következménye: rosszindulatú daganatok, kelések vagy fekélyek formájában jelentkezik, és rettentő gyötrelmet okoz. A poharak ítéleteire a „nagy nyomorúság” végén kerül sor, az ítéletet azok szenvedik el, akik imádják a vadállat képmását. Szinte mindenki eleget tesz a rendeletnek, amely kötelezően előírja a vadállat imádását, és bélyege felvételét. Egyedül azok menekülnek meg az ítélet elől, akik nem hajolnak meg a rendelet előtt, azon kevesek akik bíznak Krisztusban e vészterhes napok során. (Jelenések 13/8)
Ez a képmás, Krisztus második eljövetelét közvetlenül megelőző három és fél éves időszak – a „nagy nyomorúság” – elején készül el (Jelenések 13/14-17).
- HARAGPOHÁR: „A második is kiöntötte poharát a tengerbe, és az olyanná lett, mint a halott vére, és minden élőlény elpusztult a tengerben.” (Jelenések 16/3) + A második pohárhoz kapcsolódó ítélet minden tengeri élőlény pusztulásához vezet. Elgondolható, hogy pusztán a bűz is elviselhetetlen lesz. A második trombitaszóhoz kapcsolódó ítélet során a tengernek egyharmada vált vérré, és a tengerek élővilágának egyharmada pusztult el. ITT AZONBAN AZ ÍTÉLET ÁTFOGÓ, ÉS TELJES. Ez a jelenet hasonlít a (Jelenések 8/8) második trombitaszójára, illetve az Egyiptomot sújtó első csapásra is (2 Mózes 7/20-25).
- HARAGPOHÁR: „A harmadik angyal is kitölté az ő poharát a folyóvizekbe és a vizek forrásaiba és lőn vér.” (Jelenések 16/4) + A fizikai szenvedésnek spirituális oka van, s ez az ok a hitehagyás. E végső csapásokra csakis közvetlenül Krisztus visszatérése előtt kerülhet sor, hiszen a földön ilyen körülmények között az élet nem képes hosszú időn át fennmaradni.
- HARAGPOHÁR: „A negyedik angyal is kitölté az ő poharát a napra, és adaték annak, hogy az embereket tikkassza tűzzel. És tikkadának az emberek nagy hévséggel, és az Istennek nevét káromlák, a kinek hatalma vala e csapásokon, és nem térének meg hogy neki dicsőséget adjanak.” (Jelenések 16/8-9) + A negyedik trombitaszót követően az ítélet a Nap, a Hold és a csillagok egyharmadát sújtotta, így a nappal és az éjszaka egyharmada sötétbe borult. Ezzel szemben a negyedik poharat egyedül a Napra tölti ki, és NÖVELI NEM PEDIG CSÖKKENTI a Nap intenzitását, és a nyomában perzselő hőség támad. Sem az ötödik, sem a hetedik pohár, ítélete nem viszi arra a megtéretlen emberiséget, hogy megbánja gonosztetteit, és megtérjen. Mégis akik ebben a szörnyű időszakban hisznek Krisztusban, nem szenvedik el ezeket a csapásokat, tehát a romlott, gonosz embereken kívül is sokan megmenekülhetnek.
- HARAGPOHÁR: „Az ötödik angyal is kitölté az ő poharát a fenevad királyiszékére, és lőn az ő országa setét, és rágják vala az ő nyelvöket a kín miatt. És káromlák a menny Istenét az ő kínjaik és fekélyeik miatt, és meg nem térnek az ő cselekedeteikből.”(Jelenések 16/10-11) + A gonoszok súlyos fájdalmaktól gyötrődnek, a fekélyek súlyosbodnak, és még inkább elharapódznak ennek az ítéletnek a hatására. A szenvedők Istent káromolják és nem bánják meg tetteiket. Azt hinnénk hogy a gonosz emberek gyorsan megtérnek ha Isten ítéletével találják szembe magukat, DE NEM így van. Csak tovább merülnek az istenkáromlásba, és mind gonoszabbakká válnak.
- HARAGPOHÁR: „A hatodik angyal is kitölté az ő poharát a NAGY FOLYÓVÍZRE AZ EUFRÁTESRE, és kiszárada annak vize hogy a napkelet felől jövő királyoknak út készíttessék.” (Jelenések 16/12) + Út egy keleti invázió előtt. Jelenések 16/13-16., a „napkeleti” királyok, keleti uralkodók lesznek, akik a néhány verssel később leírt, /Jézus Krisztus 2. visszatérése és 1000 éves földi uralkodása előtt, közvetlenül./ végső világkonfliktus, során bevonulnak a Közel-Kelet térségébe. A VÉGSŐ VILÁGKONFLIKTUS: Sátán munkája, hiszen Isten tervének meghiúsítását szolgálja. A 3 tisztátalan szellem, a 6.pohár kitöltése után, kimegy hogy elhitesse a nemzeteket. Ezek a szellemek a szentháromság-hamisítványától erednek: a világuralkodótól, a hamis prófétától, és a sárkánytól aki maga a Sátán (Jelenések 12/9, 13/1-8, és 11-18). E szelleme DÉMONI LÉNYEK, akik arra kaptak felhatalmazást, hogy összegyűjtsék az egész föld királyait (tehát minden ország, miniszterelnökeit és vezetőit) „a MINDENHATÓ ISTEN” ELLENI KÜZDELEMRE – ami egyet jelent a biztos vereséggel. Isten mindenhatósága mindenki előtt nyilvánvalóvá lesz. Ezek függvényében, tehát: az országok NE VEGYENEK RÉSZT EBBEN A HÁBORÚBAN, MERT CSAK VESZTESEK LEHETNEK, ISTENNEL SZEMBEN, ez után pedig megítéltetnek ezek a nemzetek akik Isten ellen fordulnak mégis, az Ő választott földdarabja és választott népe ellen! + és SZÍNÜK SEM LESZ TALÁLHATÓ TÖBBET –E FÖLDÖN!!!
Dániel 11/40-45-ben bemutatott sorozatos hadakozás tetőpontja, a Dániel próféciájában szereplő „keletről és északról jövő hírek”, amelyek „megriasztják” az „északi királyt” (Dániel 11/44), TALÁN ÉPPEN ? + a Jelenések e szakaszában leírt hadműveletre vonatkozik. Egy nemzetek közötti konfliktus bontakozik ki a „nagy nyomorúság” utolsó szakaszában, amikor a gyorsan, hirtelen, összeeszkábált világbirodalom kezd széthullani.. A világ hadseregei egymás ellen hadakoznak. Krisztus újbóli eljövetelekor (amikor már közel az idő) valamennyien egyesülnek az Úr és égi serege ellen. Ez lesz az Isten tejhatalmával szembeni végső kihívás, amikor az akkori világ teljes katonai ereje felvonul Krisztus visszatérésének napján (Zakariás 14/1-3).
MEGIDDÓBAN, amely a ma Palesztinának nevezett régió, stratégiailag egyik legfontosabb városa, (ezen a területen sok nagy csata volt). Területe, noha jókora kiterjedésű – a Jezréel völgye mintegy 23 kilométer széles és 30 kilométer hosszú- , ahhoz nem elégséges, hogy a világ minden seregét befogadja. Mégis e terület a katonai konfliktus középpontjában áll majd. A hadsereg több mint 320 kilométer kiterjedésű, észak-déli irányú területen fejlődik fel e központi elhelyezkedésű terület körül (Jelenések 14/20, Zakariás 14/20). Krisztus második eljövetele idején a hadseregek több egysége Jeruzsálemben is állomásozik majd (Zakariás 14/1-3). Krisztus második eljövetele, amely az ütközet tetőpontját, végső szakaszát is felvezeti, a jövőben várható. A fegyveres konfliktus a „nagy nyomorúság” utolsó szakaszának a része.
A HATODIK TROMBITASZÓ egy kétszázmilliós sereget szabadít rá az emberiségre (Jelenések 9/13-21). A hadsereg felvonulási területe az Eufrátesz folyó térsége, pontosan úgy, ahogy a keleti királyok hadserege is itt vonul fel. ERRE A RÉSZLETRE TALÁN A LEGKÉZENFEKVŐBB MAGYARÁZAT: hogy a 7pohár hézagmentesen, gyors egymásutánban követi a trombitaszókat, és a nagy invázió eseményének korai szakaszát váltja ki a hatodik trombitaszó, míg végkifejletét a hatodik pohárral éri el. Az ESEMÉNYEK TALÁN napokon belül leperegnek, s nem húzódnak hónapokig vagy évekig.
- HARAGPOHÁR: „A hetedik angyal is kitölté az ő poharát a levegőégre és nagy szózat jöve ki a mennyei templomból a királyiszéktől a mely ezt mondja vala: Meglett!
18.versszak, „És lőnek zendülések és mennydörgések és villámlások, és lőn nagy földindulás, a milyen nem volt, mióta az emberek a földön vannak, ilyen földindulás, ilyen nagy.”
19.versszak, „És a nagy város három részre szakada, és a pogányok városai elesének, és a nagy Babilon megemlítteték az Isten előtt, hogy adjon annak inni az ő búsult haragja borának poharából.”
20.versszak, „És minden sziget elmúlék, és hegyek nem találtatának többé.”
21.versszak, „És nagy jégeső, mint egy-egy tálentom, szálla az égből az emberekre, és káronlák az Istent az emberek a jégeső csapásáért, mert annak csapása felette nagy.” (Jelenések 16/17-21)
Az UTOLSÓ PECSÉT és a HETEDIK TROMBITASZÓ esetén is történt (Jelenések 8/5, 11/19) az UTOLSÓ 7.POHÁR KITÖLTÉSÉT is hangok, mennydörgés, villámlás és földrengés követi, a FÖLD egyfajta haláltusát vív, amikor a NEMZETEK IDEJE A VÉGÉHEZ ÉR. Jelenések 16.rész, 19.versszaka,20.,21., ezek az igerészek félelmetes pusztítást tárnak elénk. Babilon városa Isten ítélete alá esik. EGYBEN A VILÁG MINDEN VÁROSÁRA SZÖRNYŰ ÍTÉLET KÖVETKEZIK A NAGY FÖLDRENGÉSSEL, AMELY MINDEN EMBERI ÉPÍTÉSZETI VÍVMÁNYT ÉS ALKOTÁST ROMHALMAZZÁ TESZ. A Szentírás arra is mutat, hogy a föld domborzata jelentős változáson megy át. A 20.versszak szerint minden sziget eltűnik, és a hegyek sem látszanak többé. Isten haragjának pusztító ereje az egész földön megmutatkozik. A HATODIK PECSÉT EREDMÉNYEKÉNT, a szigetek, a hegyek, már megrendültek, ez az ítélet pedig teljesen és végérvényesen átalakítja a földet. Az ítélet kétségtelenül sok emberéletet követel, és komoly fennakadást okoz a világszervezetek működésében.
Ez az ítélet a „nagy nyomorúság” tetőpontját jelzi, és közvetlenül megelőzi Krisztus visszatérését, amely következtében földrajzi változások, és a Szentföld teljes „arculatváltásáról” számol be, a szentírás, (Zakariás 14/4., Lukács 3/5).
A Jelenések 16.rész, 21.versszaka példátlan jégesőt jegyez fel: minden jégdarab mintegy 50 kilógrammot nyom majd. Egy ilyen jégeső bizonyára mindazt elpusztítaná, amit a földrengés még épen hagyott. Ez a csapás az egész földre kiterjed, és bár bemutatja, Isten tejhatalmát a Föld fölött. A romlott emberiség most sem jut bűnbánatra.
NINCS MENEKVÉS ISTEN ÍTÉLETE ELŐL, CSAK AZOK MENEKEDHETNEK, AKIK ELFOGADJÁK ISTEN KEGYELMÉT AZON A NAPON, JÉZUS KRISZTUSBAN VETETT HITTEL.
Csakis az emberi természet teljes elhajlása és romlottsága vezethet oda, hogy még az ilyen elsöprő bizonyítékok dacára is elutasítják Isten hatalmát. Az emberi romlottságot igazolja, hogy a tüzes tó rémképe nem vezeti megtérésre azokat, akik Isten kegyelmével szemben megkeményítették a szívüket.
Jelenések könyve 17.rész, (1-18., versszakok) Az egyházi Babilont felszámolják
A 17. és a 18. fejezet Babilon egyházi és politikai struktúráinak végső pusztulását mutatja be. A itt leírt eseményekre, jóval korábban kerül sor, mint a 7 pohár kitöltésekor bekövetkező kataklizmákra.
Jelenések 17/1-7.versszakokról Az ÉRDEKESSÉG „Kereszténység” című részben olvashatsz.
Jelenések 17/8-18. A világ végső politikai birodalmának sátáni túlhatalma magával ragadja az emberiség nagy részét. A világkormány, amelyet a Sátán hatalomra segít, teljes mértékben a Sátántól kölcsönzi hatalmát. A világuralkodó szintén a Sátántól kapja erejét és jelentős hatalmát. A „nyolcadik” vadállat (Jelenések 13/11) a világkormány politikai hatalmát jelképezi, tehát a birodalmi kormányzat kel új életre, (nem egy ember akit megsebesítenek). A Jelenések e szakasza, Róma városára vonatkozhat, földrajzi értelemben Róma szolgál a hamis egyházi hatalom székhelyéül, Rómát hagyományosan a hét hegyre épült városnak nevezték, így ábrázolták éremvereteken és számtalan irodalmi műben is. Jelenések 17/10., versszak „Király is 7 van” : 5 felől megtudjuk, hogy „elesett” vagy „elbukott”, egy még – János életében – „megvan”, a 7. pedig hátra van, és lesz még 1 további is,: a nyolcadik, aki maga a vadállat.
A 7 királyság az a hét birodalom, amely az emberi történelem során ellenőrzése alatt tartja a világot: Egyiptom, Asszíria, Babilon, Perzsia, Görögország, Róma, és a vadállat majdani királysága. A VILÁGKORMÁNY VÉGLEGES FORMÁJA, AMIT A 8. KIRÁLY SZIMBOLIZÁL, MAGA A „NAGY NYOMORÚSÁG” VILÁGBIRODALMA. A 7. FEJ JELÖLI AZ ÚJJÁÉLEDT RÓMAI BIRODALMAT. „A nyolcadikként” feltűnő vadállat az a világbirodalom, amelyet JÉZUS KRISZTUS ELPUSZTÍT A VISSZATÉRÉSEKOR.
A Jelenések 17/8-11.,versszakok, a POGÁNY VILÁGHATALOM VÉGLEGES FORMÁJÁT ISMERTETI, amely szövetségre lép a „nagy paráznával”: a hitehagyott vallási rendszerrel.
A Jelenések 17/12-14.,versszakok, e világbirodalom utolsó szakaszában egy 10 királyból álló erőközpont áll elő, akik szövetségre lépnek egymással. Őket jelképezi a 10 szarv. Ez a szövetség a Római Birodalomnak a világbirodalmat közvetlenül megelőző államalakulata. A 10 szarv – a 10 király – a vadállat alattvalóiként uralkodik, igen rövid ideig, abban az átmeneti időszakban, amikor a hatalom a különböző nemzetállamoktól magához a vadállathoz vándorol.
A Jelenések 17/15.,versszak, „…A vizek a melyeket láttál, a hol a parázna ül, népek azok és sokaságok és nemzetek és nyelvek.” + Az itt ismertetett körülmények közt a vadállat számottevő politikai hatalommal bír, DE URALMÁBAN OSZTOZIK az asszonnyal, aki az egész világ néptömegeit irányítja.
A Jelenések 17/16-18.,versszakok. A 10 szarv, avagy a 10 király, brutális kegyetlenséggel elpusztítja a vadállaton „lovagló” asszonyt (tehát amikor a világegyház már terhes lesz számára, és nem tud továbblépni miatta). A 10 szarv (király) és a vadállat ezt közös erőfeszítéssel teszi.
EZT AZ ESEMÉNYT: DÁNIEL 70. ÉVHETE – A KRISZTUS 2. ELJÖVETELÉHEZ ELVEZETŐ 7 ÉV – KÖZÉPPONTJÁRA TEHETJÜK. A 7 év első felében a hitehagyott kereszténység hatalma teljén tetszeleg, és hatalmát az egész világra kiterjeszti. Ebben az időszakban még engedélyezett bizonyos fokú vallásszabadság, amire az is rámutat, hogy a zsidók istentiszteletet tarthatnak, és újraindíthatják az áldozati rendszert (Dániel 9/27). Ebben az időszakban akár széles körben, az evangélium hirdetésére is sor kerülhet. Idővel a hamis vallás kerekedik felül: a világ összes vallása, leszámítva a Krisztusba vetett igaz hitet, egyetlen nagy egyházba tömörül.
AZ ÉVHÉT 2. FELÉNEK KEZDETÉN az újjáéledt Római Birodalom ura – a világbirodalom politikai vezetője – , akit a Jelenések egyben „a vadállatnak” is nevez, az egész világ fölötti diktatúrát vezet be. EKKOR UGYANIS MÁR NINCS SZÜKSÉG AZ EGYHÁZ SEGÍTSÉGÉRE ÉS HATALMÁRA, AMELYET EZÉRT MEGSEMMISÍT, s inkább saját magának követel meg istennek kijáró tiszteletet, (Jelenések 13/8) mindenki imádja a vadállatot, kivéve azok, akik igaz hívők Krisztusban. A VALLÁS politikai államalakulatok fölött uralkodott a pápai hatalom idején, s uralkodik majd az utolsó időkben, MÍG AZ ANTIKRISZTUS (világuralkodó) ÉS A 10 KIRÁLY AZ ÚTBÓL FÉLRE NEM TOLJA (megsemmisíti).
Miután az Antikrisztus leszámol a vallási Babilonnal, amely egyházi, szellemi entitás (Jelenések 17. fejezet), Babilonnal mint politikai erővel, foglalkozik, politikai valóság (Jelenések 18. fejezet).
Jelenések könyve 18.rész, (1-24., versszakok)
A mennyei hírnök bejelenti Babilon bukását.
A 17. fejezetben szereplő „asszony” az egyházi vagy vallási értelemben vett Babilon, megsemmisítése akkor következik be, amikor a vadállat istennek kijáró tiszteletet követel meg magának a „nagy nyomorúság” kezdetén. A világegyház megsemmisül, és helyét egy olyan világvallás veszi át, amelynek középpontjában a politikai diktátor áll.
A 18. fejezetben Babilon POLITIKAI és GAZDASÁGI JELLEGŰ. Az ókori Babilon azt a politikai hatalmát is átörökítette, amely Nabukodonozor uralma alatt, az első dánieli világbirodalomban jutott teljességre. Bizonyos értelemben ez a Babilon él tovább abban a kereskedelmi rendszerben, amelyet a Jelenések könyve a vallási és politikai Babilonnal rokonít. A gazdasági Babilon pusztulása olvasható a Jelenések 16/19., mely szerint „…a nagy város három részre szakad…”, s a nem zsidó nemzetek városai is romba dőlnek. Ez az esemény a „nagy nyomorúság vége felé következik be, közvetlenül azelőtt, hogy Krisztus visszatérne.
Babilon városa, (Jelenések 18/2) „ördögök lakhelyévé lett, minden tisztátalan lélek börtönévé, és minden tisztátalan és utálatos madár börtönévé” válik, vagyis bukott angyalok, démonok, és gonosz szellemek . A „madarak” szimbolizálják más helyen a Bibliában (Ézsaiás 34/11-15) ezeket a romlott bukott lényeket. Megsemmisült Babilon, amit a városlakók teljes megromlása vált ki. A nemzetek, amelyek elhagyják Istent, hatalmas vagyont halmoznak fel. Az eredetileg a hitehagyott egyház befolyásán keresztül gyűjtött roppant vagyont, ez a „nagy nyomorúság” politikai rendszerére száll, amelynek befolyása pénzügyi erejénél fogva csak tovább gyarapodik.
János hangot hall a mennyből, amely Isten embereit szólítja fel, meneküljenek a halálra ítélt városból, (Jeremiás 51/6, 45) „…Fussatok ki Babilonból, és mentse mindenki a lelkét!…” A Babilonból való menekülés kettős célja: 1., aki elszakad tőle, nem részesül a bűneiből, 2., a kimenekülőket nem sújtják a Babilonra elkövetkező csapások. Az itt említett CSAPÁSOK a Jelenések 16. fejezetében leírt poharak kitöltését követik , KÜLÜNÖSEN A 7. POHARAT, amely magára Babilonra von ítéletet (Jelenések 16/17-21).
Vádbeszéd Babilon ellen (Jelenések 18/6-8) „…egyetlen napon jönnek rá a csapások: HALÁL, GYÁSZ, ÉHINSÉG, TŰZBEN ÉG MEG,…”
Babilon ítéletének mércéje, mindeddig fényűző életet élt, s miként dicsőítette önmagát „Dőzsölt”, zabolátlanul, féktelenül tombolt vagy mulatozott, „konok” „önfejű”, szántszándékkal követett el bűnöket Isten ellen, s ezért most gyötrelem és szorongás a jutalma, mígnem ítélete során szörnyű kínok közt pusztul el.
A föld királyainak panasza (Jelenések 18/9-10) A politikai és gazdasági Babilon pusztulása fölött gyászt tartanak. A „királyok” az uralkodók szélesebb köre, mint a Jelenések 17/12, 16., tíz királya, akik szerepet vállaltak a „nagy parázna” megsemmisítésében.
Erre az eseményre Krisztus 2. eljövetelekor, a „nagy nyomorúság” végén kerül sor.
Lehetséges, hogy Róma egyházi fővárosként működik majd, az újjáépített Babilon pedig politikai és kereskedelmi fővárosként. Elgondolható, hogy Róma az utolsó 7 év első felében szolgál majd főváros gyanánt, Babilon pedig a második „félidőben”, a világbirodalmi szakaszban. FÜGGETLENÜL ATTÓL HOGY MI IS LESZ A TÉNYLEGES HELYSZÍN, az égő város képe világosan jelzi a politikai és gazdasági hatalom bukását. A királyok megrökönyödnek, hiszen mindaddig úgy tűnt, a világbirodalom fővárosának korlátlan és időtlen a hatalma.
A föld kereskedői gyászolnak (Jelenések 18/11-19) Babilon pusztulása egyben véget vet az EMBERI LELKEK FÖLÖTTI ELLENŐRZÉSNEK is, amelyet a Jelenések 18/13., az árucikkek listájában az utolsó helyen említ. Az ősi Babilon világ fölötti uralma, egy csapásra felszámolódik, vallási, politikai, és gazdasági síkon egyaránt.
Örvendezés a mennyben Babilon bukása fölött (Jelenések 18/20) + A menny lakói örvendeznek, „…mert az Isten büntette meg őt érettetek való büntetéssel.” vagyis Isten rájuk mérte az ítéletet, amelyet tiértetek hozott, a szent vértanúk lemészárlásáért.
Isten haragpoharainak kitöltése után, Babilont „többé sehol sem találják” (Jelenések 18/14., 22-23.versszakok)
A KÖVETKEZŐ RÉSZEKBEN OLVASHATSZ A MESSIÁS VISSZATÉRÉSÉRŐL, A MESSIÁS URALKODÁSÁRÓL, AZ ÚJ ÉG ÉS ÚJ FÖLDRŐL, AZ ÉLET FOLYÓVIZÉRŐL ÉS FÁJÁRÓL, KOMOLY INTÉS ÉS ÓVÁS, AZ ELRAGADTATÁSRÓL, A 10 PARANCSOLATRÓL, ÉS EZEK ÁTHÁGÁSÁRÓL, MEGTÉRÉSRŐL,
Még mielőtt olvashattok a fenti dolgokról, nézzük meg az EZÉKIEL KÖNYVÉBŐL A 37.,38.,39., fejezeteket (részeket)! – Mi is ez a háború? – amelyről Ezékiel próféta ír?