7-3. rész  7. haragpohár

Jelenések  könyve 16.rész, (1-21.versszakok)

7 HARAGPOHÁR  KITÖLTÉSE A  FÖLDRE /ISTEN  HARAGJÁNAK  7 POHARA/!!!  + A

hívők, Isten szentjei, ekkor már nem lesznek  a Földön, mert  megtörténik  az elragadtatás. + Ezután Jézus Krisztus /Názáreti/ visszatér a  Földre mennyei seregével, leszámol  ellenségeivel, megalapítja  1000 éves földi királyságát.  + Az ezer év után, még a végső lázadásban résztvevő ellenségeit elpusztítja.   + A Nagy Fehér trón, ítélete során, minden valaha élt, és élő embert, Jézus Krisztus, az ítélő bíró MEGÍTÉL : eldönti  hogy ki élhet a Menny Királyságában, és ki az aki az örök  kárhozat, és szenvedés helyére kerül!  + A Föld mint ilyen nevezetű bolygó teljesen megszűnik. Majd egy a Földhöz hasonló területen, létrejön egy új életforma, amely már romolhatatlan, és örökre szól, ahol már  a teremtőnk   jelenlétében, élhetünk  örökké!!!

E  TÁJÉKOZTATÓ ANYAG, HÁTRALÉVŐ RÉSZEIBEN, MÉG EZEKRŐL IS OLVASHATTOK  RÉSZLETESEBBEN!  Vegyétek  nagyon komolyan, mert minden beteljesül  amit csak  megírtak  ISTEN  PRÓFÉTÁI A BIBLIÁBAN  a próféták  minden beszéde beteljesül!  + %-os arányban nézve ez: 100% !!! (Károli Gáspár, féle Biblia alapján).

A 7 HARAGPOHÁR, ÍTÉLETEI : 1.pohár (Jelenések 16/2), ítélet a földre: fekélyek  az Antikrisztus imádóin. 2.pohár (Jelenések 16/3), ítélet a tengerekre: a víz vérré válik. 3.pohár (Jelenések 16/4-7), ítélet az édes vizekre: a víz vérré válik. 4.pohár (Jelenések 16/8-9), ítélet a Napra: következménye, a Nap perzseli a földet és az embereket. 5.pohár (Jelenések 16/10-11), ítélet az Antikrisztus királyságára: sötétség és fájdalom. 6.pohár (Jelenések 16/12-16) ítélet az Eufrátesz folyóra: armageddoni háború. 7.pohár (16/17-21) ítélet a levegőre: földrengés és jégeső.

1.HARAGPOHÁR: „Elment azért az első, és kiöntötte poharát a földre, és gonosz és ártalmas fekély támadt azokon az embereken, akiken a fenevad  bélyege volt, és akik  képmását imádták.” (Jelenések 16/2). + Az első pohár kitöltésével szörnyű ítélet sújt azokra, akik  felvették  a vadállat bélyegét, kezükre vagy homlokukra, itt ezt az embercsoportot érinti ez az ítélet. Következménye: rosszindulatú daganatok, kelések vagy fekélyek  formájában jelentkezik, és rettentő gyötrelmet okoz. A poharak ítéleteire a „nagy nyomorúság” végén kerül  sor, az ítéletet azok  szenvedik  el, akik  imádják  a vadállat képmását. Szinte mindenki eleget tesz a rendeletnek, amely kötelezően előírja a vadállat imádását, és bélyege felvételét. Egyedül azok  menekülnek  meg az ítélet elől, akik  nem hajolnak  meg a rendelet előtt, azon kevesek  akik  bíznak  Krisztusban e vészterhes napok  során. (Jelenések 13/8)

Ez a képmás, Krisztus második  eljövetelét közvetlenül megelőző három és fél  éves időszak – a „nagy nyomorúság” – elején készül el (Jelenések 13/14-17).

  1. HARAGPOHÁR: „A második is kiöntötte poharát a tengerbe, és az olyanná lett, mint a halott vére, és minden élőlény elpusztult a tengerben.” (Jelenések 16/3) + A második pohárhoz kapcsolódó ítélet minden tengeri élőlény pusztulásához vezet. Elgondolható, hogy pusztán a bűz is elviselhetetlen lesz. A második trombitaszóhoz kapcsolódó ítélet során a tengernek egyharmada vált vérré, és a tengerek élővilágának egyharmada pusztult el. ITT  AZONBAN  AZ ÍTÉLET  ÁTFOGÓ, ÉS TELJES. Ez a jelenet hasonlít a (Jelenések 8/8) második  trombitaszójára, illetve az Egyiptomot sújtó első csapásra is (2 Mózes 7/20-25).
  2. HARAGPOHÁR: „A harmadik angyal is kitölté az ő poharát a folyóvizekbe és a vizek forrásaiba és lőn vér.” (Jelenések 16/4) + A fizikai szenvedésnek  spirituális oka van, s ez az ok  a hitehagyás. E végső csapásokra csakis közvetlenül Krisztus visszatérése előtt kerülhet sor, hiszen a földön  ilyen körülmények  között az élet nem képes hosszú időn át fennmaradni.
  3. HARAGPOHÁR: „A negyedik angyal is kitölté az ő poharát a napra, és adaték annak, hogy az embereket tikkassza tűzzel. És tikkadának az emberek  nagy hévséggel, és az Istennek  nevét káromlák, a kinek  hatalma vala e csapásokon, és nem térének  meg hogy neki  dicsőséget adjanak.” (Jelenések 16/8-9)  + A negyedik  trombitaszót követően az ítélet a Nap, a Hold és a csillagok  egyharmadát sújtotta, így a nappal és az éjszaka egyharmada sötétbe borult. Ezzel  szemben a negyedik  poharat egyedül a Napra tölti ki, és NÖVELI  NEM  PEDIG  CSÖKKENTI  a Nap intenzitását, és a nyomában perzselő hőség támad. Sem az ötödik, sem a hetedik  pohár, ítélete nem viszi arra a megtéretlen emberiséget, hogy megbánja gonosztetteit, és megtérjen. Mégis akik  ebben a szörnyű időszakban hisznek  Krisztusban, nem szenvedik  el  ezeket a csapásokat, tehát a romlott, gonosz embereken kívül  is  sokan megmenekülhetnek.
  4. HARAGPOHÁR: „Az ötödik angyal is kitölté az ő poharát a fenevad királyiszékére, és lőn az ő országa setét, és rágják  vala az ő nyelvöket a kín miatt. És káromlák  a menny Istenét az ő kínjaik  és fekélyeik  miatt, és meg nem térnek  az ő cselekedeteikből.”(Jelenések 16/10-11) + A gonoszok  súlyos fájdalmaktól  gyötrődnek, a fekélyek  súlyosbodnak, és még inkább elharapódznak  ennek  az ítéletnek  a hatására. A szenvedők  Istent káromolják  és nem bánják  meg tetteiket. Azt hinnénk  hogy a gonosz emberek  gyorsan megtérnek  ha Isten ítéletével találják  szembe magukat, DE NEM így van. Csak  tovább merülnek  az istenkáromlásba, és mind  gonoszabbakká  válnak.
  5. HARAGPOHÁR: „A hatodik angyal is kitölté az ő poharát a NAGY  FOLYÓVÍZRE  AZ EUFRÁTESRE, és kiszárada annak vize hogy a napkelet felől  jövő királyoknak  út készíttessék.” (Jelenések 16/12) + Út egy keleti invázió előtt. Jelenések 16/13-16., a „napkeleti” királyok, keleti uralkodók  lesznek, akik  a néhány verssel  később leírt, /Jézus Krisztus 2. visszatérése és 1000 éves földi uralkodása előtt, közvetlenül./ végső világkonfliktus, során bevonulnak  a Közel-Kelet térségébe. A VÉGSŐ VILÁGKONFLIKTUS: Sátán munkája, hiszen Isten tervének meghiúsítását szolgálja. A 3 tisztátalan szellem, a 6.pohár kitöltése után, kimegy hogy elhitesse a nemzeteket. Ezek  a szellemek  a szentháromság-hamisítványától erednek: a világuralkodótól, a hamis prófétától, és a sárkánytól aki maga a Sátán (Jelenések 12/9, 13/1-8, és 11-18). E szelleme DÉMONI  LÉNYEK, akik  arra kaptak   felhatalmazást, hogy összegyűjtsék  az egész föld királyait (tehát minden ország, miniszterelnökeit és vezetőit) „a MINDENHATÓ ISTEN” ELLENI KÜZDELEMRE – ami egyet jelent a biztos vereséggel. Isten mindenhatósága mindenki előtt nyilvánvalóvá lesz. Ezek   függvényében, tehát: az országok  NE VEGYENEK  RÉSZT  EBBEN  A HÁBORÚBAN, MERT  CSAK  VESZTESEK  LEHETNEK, ISTENNEL  SZEMBEN,  ez után pedig megítéltetnek  ezek  a nemzetek  akik  Isten ellen fordulnak  mégis, az Ő választott földdarabja és választott népe ellen!  + és SZÍNÜK  SEM LESZ TALÁLHATÓ TÖBBET –E FÖLDÖN!!!

Dániel 11/40-45-ben bemutatott sorozatos hadakozás tetőpontja, a Dániel  próféciájában szereplő „keletről és északról jövő hírek”, amelyek  „megriasztják” az „északi királyt” (Dániel 11/44), TALÁN ÉPPEN ? + a Jelenések  e szakaszában leírt hadműveletre vonatkozik. Egy nemzetek közötti konfliktus bontakozik ki a „nagy nyomorúság” utolsó szakaszában, amikor a gyorsan, hirtelen, összeeszkábált világbirodalom kezd széthullani.. A világ hadseregei egymás ellen hadakoznak. Krisztus újbóli eljövetelekor (amikor már közel az idő) valamennyien egyesülnek az Úr és égi serege ellen. Ez lesz az Isten tejhatalmával szembeni végső kihívás, amikor az akkori világ teljes katonai ereje felvonul Krisztus visszatérésének napján (Zakariás 14/1-3).

MEGIDDÓBAN, amely a ma Palesztinának nevezett régió, stratégiailag egyik  legfontosabb városa, (ezen a területen sok  nagy csata volt). Területe, noha jókora kiterjedésű – a Jezréel völgye mintegy 23 kilométer széles és 30 kilométer hosszú- , ahhoz nem elégséges, hogy a világ minden seregét befogadja. Mégis e terület a katonai konfliktus középpontjában áll majd. A hadsereg több mint 320 kilométer kiterjedésű, észak-déli irányú területen fejlődik  fel e központi elhelyezkedésű terület körül (Jelenések  14/20, Zakariás 14/20). Krisztus második eljövetele idején a hadseregek több egysége Jeruzsálemben is állomásozik  majd (Zakariás 14/1-3). Krisztus második eljövetele, amely az ütközet tetőpontját, végső szakaszát is felvezeti, a jövőben várható. A fegyveres konfliktus a „nagy nyomorúság” utolsó szakaszának a része.

A HATODIK TROMBITASZÓ egy kétszázmilliós sereget szabadít rá az emberiségre (Jelenések 9/13-21). A hadsereg felvonulási területe az Eufrátesz folyó térsége, pontosan úgy, ahogy a keleti királyok hadserege is itt vonul fel. ERRE A RÉSZLETRE TALÁN  A LEGKÉZENFEKVŐBB MAGYARÁZAT: hogy a 7pohár hézagmentesen, gyors egymásutánban követi a trombitaszókat, és a nagy invázió eseményének  korai szakaszát váltja  ki  a  hatodik  trombitaszó, míg végkifejletét a hatodik  pohárral éri el. Az ESEMÉNYEK TALÁN napokon belül leperegnek, s nem húzódnak  hónapokig vagy évekig.

  1. HARAGPOHÁR: „A hetedik angyal is kitölté az ő poharát a levegőégre és nagy szózat jöve ki a mennyei templomból a királyiszéktől a mely ezt mondja vala: Meglett!

 

18.versszak, „És lőnek  zendülések  és mennydörgések  és  villámlások, és lőn nagy földindulás, a milyen nem volt, mióta az emberek  a földön vannak, ilyen földindulás, ilyen nagy.”

19.versszak, „És a nagy város három részre szakada, és a pogányok  városai elesének, és a nagy Babilon megemlítteték  az Isten előtt, hogy adjon annak  inni az ő búsult haragja borának  poharából.”

20.versszak, „És minden sziget elmúlék, és hegyek  nem találtatának  többé.”

21.versszak, „És nagy jégeső, mint egy-egy tálentom, szálla az égből az emberekre, és káronlák  az Istent az emberek  a jégeső csapásáért, mert annak  csapása felette nagy.” (Jelenések 16/17-21)

Az  UTOLSÓ  PECSÉT  és a  HETEDIK  TROMBITASZÓ  esetén is történt (Jelenések  8/5, 11/19) az UTOLSÓ  7.POHÁR  KITÖLTÉSÉT  is hangok, mennydörgés, villámlás és földrengés követi, a FÖLD egyfajta haláltusát vív, amikor a NEMZETEK  IDEJE A VÉGÉHEZ ÉR.  Jelenések 16.rész, 19.versszaka,20.,21., ezek  az igerészek  félelmetes pusztítást tárnak  elénk.  Babilon városa Isten ítélete alá esik. EGYBEN  A  VILÁG  MINDEN  VÁROSÁRA  SZÖRNYŰ  ÍTÉLET  KÖVETKEZIK  A NAGY  FÖLDRENGÉSSEL, AMELY  MINDEN  EMBERI  ÉPÍTÉSZETI  VÍVMÁNYT  ÉS  ALKOTÁST  ROMHALMAZZÁ TESZ. A Szentírás arra is mutat, hogy a föld domborzata jelentős változáson megy át. A 20.versszak  szerint minden sziget eltűnik, és a hegyek  sem látszanak  többé. Isten haragjának  pusztító ereje az egész földön megmutatkozik. A HATODIK  PECSÉT  EREDMÉNYEKÉNT, a szigetek,  a hegyek, már megrendültek, ez az ítélet pedig teljesen és végérvényesen átalakítja  a  földet. Az ítélet kétségtelenül sok emberéletet követel, és komoly fennakadást okoz a világszervezetek működésében.

Ez az ítélet a „nagy nyomorúság” tetőpontját jelzi, és közvetlenül megelőzi Krisztus visszatérését, amely következtében földrajzi változások,  és a Szentföld  teljes „arculatváltásáról” számol be, a szentírás, (Zakariás 14/4., Lukács 3/5).

 

A Jelenések 16.rész, 21.versszaka példátlan  jégesőt jegyez fel: minden jégdarab mintegy 50 kilógrammot nyom majd. Egy ilyen jégeső bizonyára mindazt elpusztítaná, amit a földrengés még épen hagyott. Ez a csapás az egész földre kiterjed, és bár bemutatja, Isten tejhatalmát a Föld fölött. A romlott emberiség most sem jut bűnbánatra.

NINCS  MENEKVÉS  ISTEN  ÍTÉLETE  ELŐL,  CSAK  AZOK  MENEKEDHETNEK, AKIK  ELFOGADJÁK  ISTEN  KEGYELMÉT  AZON  A  NAPON, JÉZUS  KRISZTUSBAN  VETETT   HITTEL.

Csakis az emberi természet teljes elhajlása és romlottsága vezethet oda, hogy még az ilyen elsöprő bizonyítékok dacára is elutasítják Isten hatalmát. Az emberi romlottságot igazolja, hogy a tüzes tó rémképe nem vezeti megtérésre azokat, akik Isten kegyelmével szemben megkeményítették a szívüket.

Jelenések  könyve 17.rész, (1-18., versszakok)  Az egyházi Babilont felszámolják

A 17. és a 18. fejezet Babilon egyházi és politikai struktúráinak végső pusztulását mutatja be. A itt leírt eseményekre, jóval korábban kerül sor, mint a 7 pohár kitöltésekor bekövetkező kataklizmákra.

Jelenések 17/1-7.versszakokról Az ÉRDEKESSÉG „Kereszténység” című részben olvashatsz.

Jelenések 17/8-18. A világ végső politikai birodalmának sátáni túlhatalma  magával  ragadja az emberiség nagy részét. A világkormány, amelyet a  Sátán hatalomra segít, teljes mértékben a  Sátántól  kölcsönzi hatalmát.  A világuralkodó szintén a  Sátántól  kapja erejét és jelentős hatalmát. A „nyolcadik” vadállat (Jelenések 13/11) a világkormány politikai hatalmát jelképezi, tehát a birodalmi kormányzat kel új életre, (nem egy ember akit megsebesítenek). A Jelenések  e szakasza, Róma városára vonatkozhat, földrajzi értelemben Róma szolgál a hamis egyházi hatalom székhelyéül, Rómát hagyományosan a hét hegyre épült városnak  nevezték, így ábrázolták  éremvereteken és számtalan irodalmi műben is. Jelenések 17/10., versszak  „Király is 7 van” : 5 felől megtudjuk, hogy „elesett” vagy „elbukott”, egy még – János életében – „megvan”, a 7. pedig hátra van, és lesz még 1 további is,: a nyolcadik, aki  maga a vadállat.

A 7 királyság az a hét birodalom, amely az emberi történelem során ellenőrzése alatt tartja a világot: Egyiptom, Asszíria, Babilon, Perzsia, Görögország, Róma, és a vadállat majdani királysága. A VILÁGKORMÁNY  VÉGLEGES FORMÁJA, AMIT  A 8. KIRÁLY  SZIMBOLIZÁL, MAGA  A „NAGY  NYOMORÚSÁG”  VILÁGBIRODALMA. A 7. FEJ  JELÖLI  AZ  ÚJJÁÉLEDT  RÓMAI  BIRODALMAT.  „A nyolcadikként” feltűnő  vadállat az a világbirodalom, amelyet JÉZUS  KRISZTUS  ELPUSZTÍT  A VISSZATÉRÉSEKOR.

A  Jelenések 17/8-11.,versszakok, a POGÁNY  VILÁGHATALOM VÉGLEGES FORMÁJÁT ISMERTETI, amely szövetségre lép a „nagy paráznával”: a hitehagyott vallási rendszerrel.

A Jelenések 17/12-14.,versszakok, e világbirodalom utolsó szakaszában egy 10 királyból álló erőközpont áll  elő, akik  szövetségre lépnek  egymással. Őket jelképezi a 10 szarv. Ez a szövetség a Római Birodalomnak  a világbirodalmat közvetlenül megelőző államalakulata. A 10 szarv – a 10 király – a vadállat alattvalóiként uralkodik, igen rövid ideig, abban az átmeneti időszakban, amikor a hatalom a különböző nemzetállamoktól magához a vadállathoz vándorol.

A Jelenések 17/15.,versszak, „…A vizek  a melyeket láttál, a hol a parázna ül, népek  azok  és sokaságok  és nemzetek  és nyelvek.”  + Az itt ismertetett körülmények  közt a vadállat számottevő politikai hatalommal  bír, DE URALMÁBAN  OSZTOZIK  az asszonnyal, aki az egész világ néptömegeit irányítja.

A Jelenések 17/16-18.,versszakok. A 10 szarv, avagy a 10 király, brutális kegyetlenséggel elpusztítja a vadállaton „lovagló” asszonyt (tehát amikor a világegyház már terhes lesz számára, és nem tud továbblépni miatta). A 10 szarv (király) és a vadállat  ezt közös erőfeszítéssel teszi.

EZT  AZ ESEMÉNYT: DÁNIEL 70. ÉVHETE – A KRISZTUS 2. ELJÖVETELÉHEZ ELVEZETŐ 7 ÉV – KÖZÉPPONTJÁRA TEHETJÜK. A 7 év első felében a hitehagyott kereszténység hatalma teljén tetszeleg, és hatalmát az egész világra kiterjeszti. Ebben az időszakban még engedélyezett bizonyos fokú vallásszabadság, amire az is rámutat, hogy a zsidók  istentiszteletet tarthatnak, és újraindíthatják  az áldozati rendszert (Dániel 9/27). Ebben az időszakban akár széles körben, az evangélium hirdetésére is sor kerülhet. Idővel a hamis vallás kerekedik  felül: a világ összes vallása, leszámítva a Krisztusba vetett igaz hitet, egyetlen nagy egyházba tömörül.

AZ ÉVHÉT 2. FELÉNEK KEZDETÉN az újjáéledt Római Birodalom ura – a világbirodalom politikai vezetője – , akit a Jelenések  egyben „a vadállatnak” is nevez, az egész világ  fölötti diktatúrát vezet be. EKKOR  UGYANIS MÁR  NINCS  SZÜKSÉG  AZ  EGYHÁZ SEGÍTSÉGÉRE ÉS HATALMÁRA, AMELYET  EZÉRT  MEGSEMMISÍT,  s  inkább saját magának  követel meg istennek  kijáró tiszteletet, (Jelenések 13/8) mindenki imádja a vadállatot, kivéve azok, akik  igaz hívők  Krisztusban. A VALLÁS politikai államalakulatok  fölött uralkodott a pápai hatalom idején, s uralkodik  majd  az utolsó  időkben, MÍG AZ ANTIKRISZTUS (világuralkodó) ÉS A 10 KIRÁLY  AZ ÚTBÓL FÉLRE NEM TOLJA (megsemmisíti).

Miután az Antikrisztus leszámol a vallási Babilonnal, amely egyházi, szellemi entitás (Jelenések 17. fejezet), Babilonnal  mint politikai erővel, foglalkozik, politikai valóság (Jelenések 18. fejezet).

 

Jelenések  könyve 18.rész, (1-24., versszakok)

A mennyei hírnök  bejelenti Babilon bukását.

A  17. fejezetben szereplő „asszony” az egyházi vagy vallási értelemben vett Babilon, megsemmisítése akkor következik  be, amikor a vadállat istennek  kijáró tiszteletet követel meg magának  a „nagy nyomorúság” kezdetén. A világegyház megsemmisül, és helyét egy olyan világvallás veszi át, amelynek  középpontjában a politikai diktátor áll.

A 18. fejezetben Babilon POLITIKAI és GAZDASÁGI JELLEGŰ. Az ókori Babilon azt a politikai hatalmát is átörökítette, amely  Nabukodonozor uralma alatt, az első dánieli világbirodalomban jutott teljességre. Bizonyos értelemben ez a Babilon él  tovább abban a kereskedelmi rendszerben, amelyet a Jelenések  könyve a vallási és politikai Babilonnal  rokonít. A gazdasági Babilon pusztulása olvasható a Jelenések 16/19., mely szerint „…a nagy város három részre szakad…”, s a nem zsidó nemzetek  városai is romba dőlnek. Ez az esemény a „nagy nyomorúság vége felé következik be, közvetlenül azelőtt, hogy Krisztus visszatérne.

Babilon városa, (Jelenések 18/2) „ördögök  lakhelyévé lett, minden tisztátalan lélek  börtönévé, és minden tisztátalan és utálatos madár börtönévé” válik, vagyis bukott angyalok, démonok, és gonosz szellemek . A  „madarak” szimbolizálják  más helyen a Bibliában (Ézsaiás 34/11-15) ezeket a romlott bukott lényeket. Megsemmisült Babilon, amit a városlakók  teljes megromlása vált ki. A nemzetek, amelyek  elhagyják  Istent, hatalmas vagyont halmoznak  fel. Az eredetileg a hitehagyott egyház befolyásán keresztül gyűjtött roppant vagyont, ez a „nagy nyomorúság” politikai rendszerére száll, amelynek  befolyása pénzügyi erejénél  fogva csak  tovább gyarapodik.

János hangot hall a mennyből, amely Isten embereit szólítja fel, meneküljenek  a halálra ítélt városból, (Jeremiás 51/6, 45)  „…Fussatok  ki  Babilonból, és mentse mindenki a lelkét!…” A Babilonból  való menekülés kettős célja: 1., aki elszakad  tőle, nem részesül a bűneiből, 2., a kimenekülőket nem sújtják  a Babilonra elkövetkező csapások. Az itt említett CSAPÁSOK  a  Jelenések 16. fejezetében leírt poharak  kitöltését követik ,  KÜLÜNÖSEN  A 7. POHARAT, amely magára Babilonra von ítéletet (Jelenések 16/17-21).

Vádbeszéd  Babilon ellen (Jelenések 18/6-8) „…egyetlen napon jönnek  rá a csapások: HALÁL, GYÁSZ, ÉHINSÉG, TŰZBEN  ÉG MEG,…”

Babilon ítéletének  mércéje, mindeddig fényűző életet élt, s miként dicsőítette önmagát „Dőzsölt”, zabolátlanul, féktelenül  tombolt vagy mulatozott, „konok” „önfejű”, szántszándékkal  követett el  bűnöket Isten ellen, s ezért most gyötrelem és szorongás a jutalma, mígnem ítélete során szörnyű kínok  közt pusztul el.

A  föld  királyainak  panasza  (Jelenések 18/9-10) A politikai és gazdasági Babilon pusztulása fölött gyászt tartanak.  A „királyok” az uralkodók  szélesebb köre, mint a Jelenések 17/12, 16., tíz királya, akik  szerepet vállaltak  a „nagy parázna” megsemmisítésében.

Erre az eseményre Krisztus 2. eljövetelekor, a „nagy nyomorúság” végén kerül sor.

Lehetséges, hogy Róma egyházi fővárosként működik  majd, az újjáépített Babilon pedig politikai és kereskedelmi fővárosként. Elgondolható, hogy Róma az utolsó 7 év első felében szolgál majd főváros gyanánt, Babilon pedig a második  „félidőben”, a világbirodalmi szakaszban. FÜGGETLENÜL ATTÓL HOGY  MI IS  LESZ  A  TÉNYLEGES  HELYSZÍN, az égő város képe világosan jelzi a politikai és gazdasági hatalom bukását. A királyok  megrökönyödnek, hiszen mindaddig úgy tűnt, a világbirodalom fővárosának  korlátlan és időtlen a hatalma.

A föld kereskedői gyászolnak (Jelenések 18/11-19) Babilon pusztulása egyben véget vet az EMBERI LELKEK FÖLÖTTI ELLENŐRZÉSNEK is, amelyet a Jelenések 18/13., az árucikkek  listájában az utolsó helyen említ. Az ősi Babilon világ fölötti uralma, egy csapásra felszámolódik, vallási, politikai, és gazdasági síkon egyaránt.

Örvendezés a mennyben Babilon bukása  fölött (Jelenések 18/20) + A menny lakói örvendeznek, „…mert az Isten büntette meg őt érettetek  való büntetéssel.” vagyis Isten rájuk  mérte az ítéletet, amelyet tiértetek  hozott, a szent vértanúk  lemészárlásáért.

Isten haragpoharainak kitöltése után, Babilont „többé sehol sem találják” (Jelenések 18/14., 22-23.versszakok)

A  KÖVETKEZŐ  RÉSZEKBEN  OLVASHATSZ A  MESSIÁS  VISSZATÉRÉSÉRŐL, A  MESSIÁS  URALKODÁSÁRÓL, AZ  ÚJ  ÉG  ÉS  ÚJ  FÖLDRŐL, AZ  ÉLET  FOLYÓVIZÉRŐL  ÉS  FÁJÁRÓL, KOMOLY  INTÉS  ÉS  ÓVÁS,  AZ ELRAGADTATÁSRÓL,  A 10 PARANCSOLATRÓL, ÉS EZEK  ÁTHÁGÁSÁRÓL, MEGTÉRÉSRŐL,

Még mielőtt olvashattok  a fenti dolgokról, nézzük  meg az EZÉKIEL KÖNYVÉBŐL A 37.,38.,39., fejezeteket (részeket)! – Mi is ez a háború? amelyről  Ezékiel próféta ír?